Tuesday 3 December 2013

BAE 42. yılını kutluyor

Ilk geldiğim sene nereden icab etti de arabasız halde evimden uzakta olan bir alışveriş merkezine gittiğimi hatırlamıyorum. Dönüş yolunda, sıkışmış trafikte, kutlama sebebi ile süslenmiş araçlar içinde insanları gördüğümde, pek de doğru bir hareket yapmadığımı anlamıştım.

7 Emirlikten oluşan Birleşik Arap Emirliklerinin kuruluş günü olarak kabul edilen 2 Aralık her sene çoşkulu bir şekilde kutlanıyor. Bu kutlamalara sadece nüfusun 20%sini oluşturan yerli halk değil burada yaşayan herkes katılıyor. Okullarda özel etkinlikler, alışveriş merkezlerinde özel gösterimler, ya da o hafta ya da güne özel indirimler, kampanyalar. Böylece herkesin ilgisini çekmeyi başarıyorlar.

Geçen sene bazı dükkanlarda 41. sene şerefine %41 indirim uygulamışlardı. :) ben de kendime bir güneş gözlüğü alarak bu kutlamalara kendimce eşlik etmiştim.

Her yıl bir kaç gün önceden her yan bayraklar ile süsleniyor. İnsanlar arabalarının üzerini kaplayacak şekilde (kimi zaman camlar da dahil) özel çıkartmalar yapıştırtıyorlar.

Geçtiğimiz cuma tam önümde öyle bir araba vardı ki; her bir yanı parıl parıl parlıyordu. Simli bir malzeme kullanılmış, hani öyle basit bir çıkartma değil yani. Tarifi pek mümkün olmayan bir şey. Onu yapmak kadar çıkartmak da ayrı bir masraf diye düşündüm nedense ilk an. O an araba kullandığım için maalesef fotografını çekemedim. 

Bu seneki kutlamalar ise daha bir coşku ile başladı. Daha bu hafta içinde EXPO 2020 nin de açıklanması ile "en mutlu 2 Aralık" larını yaşıyorlar. Değil 42 yıl öncesi, ülkeyi 10 yıl öncesi ile kıyaslayınca bile bu coşkuya ve gurura hak vermemek elde değil. 

Ben de şu bir iki gün içinde denk geldiğim süslemelerden fotograflayabildiklerimi paylaşmak istedim.

JLT deki tum direkler bayraklanmış. Sol tarafta görünen yer ise Dubai Marina

the Greens içinde döner kavşak içindeki havuzdan yukarıya uçan balon bağlamışlar

bu sene ilk defa yaptıkları bir süsleme. EXPO 2020 açıklandıktan hemen ertesi gün yapıldı.

önde müzik yapan bir kaç kişi, tüm alışveriş merkezini turladılar. 

Mall of Emirates içinden bir görüntü. 

apartman girişindeki EXPO 2020 kutlama mesajını Ulusal gün kutlaması olarak değiştirmişler.

No comments: